torsdag 23 september 2010

I Tällberg

Ja, nu sitter jag på rummet efter en lång dag där vi gått igenom nya skollagen. En massa nytt som man har att ta in. Å en viktig poäng som jag tar med mig som förälder är denna:

Största delen av skollagen är till för barnen, se till deras rättigheter. Det är barn/elever och deras föräldrar som bör vara väl insatta i skollagen för att veta vad de har rätt till!! Det tänker iaf jag vara när det gäller mina barn, dom ska få det dom har rätt till!! visste ni t.ex att en elev har rätt till 6665 timmar innan de går ut nian? Det räcker alltså inte med att man skickar hem eleven bara för att läraren är sjuk...Att det kommer vara endast behöriga lärare som får sätta betyg? Krångligt blir det i dom klasser där man har en lärare utan behörighet :) Men behörighet skall man ha tycker jag!

Ja, nu är det snart dags att gå ner till resturangen och äta en tre-rätters. Inte helt fel så här på en torsdag. Har varit ner till Tempo som ligger här i Tällberg och köpt en 33:a cola som jag kan ha här uppe på rummet när jag kommer tillbaka från resturangen. Det blir jag å colan ikväll :) Å bokfan glömde jag hemma! Satan också...Den e jäkligt bra den.

Åh! En skoj sak hände igår. Helena ringde. Helena H! Tycker det är så kul att vi har tagit upp kontakten igen. Min bästa polare från högstadiet:) Hon kommer hem till mig nästa fredag å då ska vi käka lite god mat och surra surra surra :) Ska bli riktigt kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar